söndag 14 oktober 2012

Livet

Helt ärligt, hur länge ska en förkylning sitta i. Jag svär varje höst och vår när dessa slår till. Fortfarande inte bra! Träningssuget är stort, men får väl hålla mig till tåls och maska mig igenom mitt core-pass imon.

Men vad är detta att klaga över när det finns de som har det så mycket värre. Saker som händer som gör att livet aldrig blir som det har varit. Saker som gör att livet tar en helt annan vändning.

Jag funderar mig mycket genom livet, varför blev det så och varför gjorde den så? Alla tänker vi olika och jag ska banne mig sluta bry mig om vad andra gör och tycker, även om det inte alltid är till min fördel. Jag märker att det stjäl så mycket energi. Önskar jag hade lite mer tänk som min många gånger kloka man, skit i personer som inte gör dig glad eller t om gör dig ledsen och gläds åt de som gör dig glad, även om man vissa gånger har svårt att släppa personer som man ändå tycker betyder något, men visar noll intresse tillbaka.

1 kommentar:

  1. Lyssna på din kloka man Mallan!

    Det är så mycket bättre att omge sig av människor som gör en glad och som också finns där när det blåser!

    Kram på dig <3

    SvaraRadera