lördag 3 november 2012

Tidig start denna lördag

Denna lördag är fylld till varje minut.

Började dagen med klockan på ringning för att upp och täcka Dip. Härlig känsla att kliva in i stallet tidigt och höra alla tuggande hästar.

Mannen och jag hade bestämt att vi skulle ta en löptur tillsammans idag. Men när jag kom hem från stallet (07.50) och både mannen och dottern (sonen på lan) snusa och sov bestämde mig för att ta en löptur själv innan frukost.

Brukar inte springa före frukost då det känns bättre när man fått i sig lite energi. Pigga ben och bröst till en början, sprang lugnt eftersom det var över en månad sen jag sprang sist. Kände mot slutet av bröstet och fick dra ner tempot.

Hem och in och hämta två trötta lanande tonåringar från Sandviken. De behövde hem och sova för att orka en natt till.

Sen drog jag och dotter upp till stallet och ut i skogen. Jag på promenad och Ida red.

Nu fix och trix innan kvällen då det blir mat och bastu med goa vänner

Ha en bra allahelgona dag och tänd ljus för dom som ej längre finns hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar