torsdag 7 februari 2013

CXWORX

CXWORX™ - ett nytt koncept från Les Mills!

Ett funktionellt och effektivt coreprogram som stärker mage, rygg och säte/höft. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt.

Så lyder beskrivningen av passet jag var på i tisdags. Mycket bra pass, men svåra tekniska övningar som var svåra att hålla. Pratade med insrukören efteråt och hon sa att det inte var många som hade blivit godkända på utbildningen för detta passset.

Core låter väl inte så jobbigt, några situps upp & ner än sen då. Tro mig, det är mer än så och så effektiv träning. Det enda negativa med förkoreogrferade pass är väl muskiken. Jag vill ha musik man blir peppad till och som gör att man "dras" med och gärna kämpar lite extra. Detta är bra då man sätter ihop ett eget pass. Just detta pass CXWORX finns med konventet som Aerostep anordnar den 6/4 på orten.

Provade även att gymma lite eftersom vi inte fick plats på spinningen, men får verkligen ingen "Yes" känsla av att vara på gymmet, provade även för några årsen och köpte en kort, men måste nog kanske ge det fler gånger. Trivs så bra med gruppträningen på Aerostep, men det kan ju va bra att få varierad träning med hjälp av redskap. Trodde allvarligt jag inte skulle kunna gå pga träningsvärk sen tisdagen, men känner endast av ryggen lite. Därför kör jag på med lite träning idag med, satsar på combat och core till kvällen.

Men först...stänga på jobbet. Usch, inte min grej, men idag har mannen lovat att komma upp och göra mig sällskap med att släcka och låsa. Mörkrädd, jag, inte alls!!!


1 kommentar:

  1. Kul att du testat CXWorks! Jag har bara testat det på stora konvent, kan tänka mig att det är annorlunda på ett "riktigt" träningspass. Har dock inte fastnat helt, tycker vi kör en "roligare" core på ASCO, speciellt du och Gry! Lycka till med spökena i kväll! :o

    SvaraRadera