onsdag 20 februari 2013

Nattätande och begär

Somnade 20.30 igår och sov fram till 03, huvudvärk, lika bra att gå upp!

Kanske ett par bullar och mjölk skulle sitta fint, så fick det bli. Bullarna satt som smäck, och jag somnade som ett barn efter nån timme.

Undrar om jag hade somnat om utan att ätit bullarna? Troligtvis a big YES på den frågan. Det är bara min, för tillfället, dåliga karaktär som ställer till det. Visste att det inte fanns annat än bullar i frysen som kunde locka. Varför bemödar man sig då mitt i natten att tina bullar i mikron när man hellre kunnat ligga kvar i sängen?

Skyller denna gång på huvudvärken (precis som om bullar skulle ha samma effekt som Ipren typ) bättre att gå ner än att ligga kvar och grubbla.

Men egentligen har det inte med huvudvärk att göra utan en viss besatthet att bara måste ha. De senaste veckorna har mitt "måste ha" begär verkligen tagit över. Chokladkakor är en annan last, sent på kvällen smygstartas bilen (så inte barnen hör, vilket de iaf gör) och en tur till Arne för att sen få avnjuta några minuter med choklad i soffan, det tar inte längre tid än så, sen då? Bara illamående.

Nä, NU ska det bli andra bullar, jag menar choklad, eller vad jag menar är att avbryta begäret!

Idag ska jag plocka ihop halvtimmes programmet i core som jag ska köra imon sen har vi stalltjänst ikväll, imon ska jag jobba, trist att vara hemma. Blääää! Men ska nog passa på att sova en stund nu...

1 kommentar:

  1. Känner igen de där galna begären...Jag försöker att hålla dem i styr, men ibland såå, glufs, mums, glufs :( Krya på dig nu vännen <3

    SvaraRadera