fredag 8 juni 2012

I denna ljuvliga sommartid

Veckorna springer iväg i rasande fart, 2 veckor kvar till midsommar. Men det är nu man ska njuta, det är nu det blomstrar, det är nu det luktar sådär gudomligt! Idag har man iaf fått en försmak av det som ska vara sommar, lite värme i luften och solig himmel.

Drog till stallet direkt efter jobbet, Leon hade precis blivit utsläppt och han hade då ingen lust alls att komma in och få bli ompysslad igen. Både Ida och jag hade morötter med oss, men han höll sig på säkert avstånd och sprang sedan runt oss till de andra hästarna, bara att glömma goset alltså.

Efter stallet gav jag mig iväg på en löptur, som jag såhär i efterhand inser gick ganska bra. Jag har startat lugnt med kortare sträckor och sprang idag runt 5-6 km, springer fortfarande utan garmin för att bara försöka "njuta" av turen. Jomen kanske löpning är lite roligt ändååå dååå!

Nu är gräsmattan klippt, trimmen är körd, grillen är på och ett glas Rosé i handen. Härliga, härliga fredag!

Bjuder på en snygg löpar bild!



Denna vy mötte mig när jag närmade mig stallet. Så underbart fint, vilken idyll vi har till ridskola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar