måndag 3 juni 2013

Sjuk- har inte tiiiiid!!!!!

Helt oväntat efter en kort tuppis på lö em var jag sjuk!!! Ont i halsen och huvudvärk, äsch, går väl över, men icke! Mannen ont i halsen och sonen kom hem på fm och sover nu, även han med ont i halsen.

Fortfarande inte ok och med feberkänning lastade vi in prinsen i transporten vid lunch igår för dressyrträning för Tina i Winges,  jag körde transport, igen! Vet fortfarande inte om det är bra eller dåligt att ha mannen bredvid. Hastiga utrop och väsande ljud kommer från honom fast det inte är katastrofvarning. Han bara låter så ändå, grymt irriterande eftersom jag får hjärtat i halsgropen varje gång! Nåväl, idag var det bra att han var med eftersom det blev lite klurig backning vid ridhuset. Sedan verkar han trivas med att vara med, springa runt med en kaffekopp och ge dottern tips i ridningen som värsta proffset, detta uppskattas INTE alltid av dottern...
Kärlek
Själva träningen då! Idag lades krut på galoppfattningar och framdelsvändningar. Framdelsvändningar inte alltför lätt, hästen ska vara ställd, men inte böjd, hästen ska trampa runt, sidförande skänkel ska jobba precis så att den yttre håller emot och hästen ska röra sig i cirkel. Som häst hittar man ofta små luckor att smita undan om inte ryttaren är tillräckligt snabb. Mer träning med framdelsvändningar alltså. Galoppfattningarna gick bra, Tina är verkligen en kanontränare, önskar nästan man hade en egen häst som jag kunde träna med...

Hemma hade prinsen JÄTTE BRÅTTOM att komma ut i hagen till kompisarna och gräs, han ser ut som en vit svarta hingsten med svansen i vädret och full galopp på vidderna.

Bråttom, bråttom...
Måste upp till jobbet på em och ha några utvecklingssamtal som är inbokade, blir till att proppa i sig  Ipren och gilla läget, mannen ska ev åka till Västerås och titta på transport ikväll, vi har stalltjänst  (mannen och Ida hinner med em fodring och insläpp, jag orkar kanske upp till nattningen). Har fått ersättare till coren, tack tack Carina!!! Imon ska jag sova med Idas klass vid vattenskidklubben, onsdag, Linus ska till Stockholm, torsdag, Ida har terrängträning för Sofie vi har stalltjänst, fredag, Ida ska till Alborgen, prinsen ska göras fin, lördag, Ida ska tävla, söndag, funktionär hela dagen. Jag och familjen har inte tid att vara sjuk!!! Inte alls!!!! Sen börjar sista veckan innan sommarlovet, det borde ju lugna ner sig då...Fast mitt i allt så är det ju roligt också :-)
 
Nu har jag tagit det sista ur nutellan, smetat på smörgåsen, tagit Ipren, dags att sova en stund!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar