onsdag 9 november 2011

Jobb imorgon

Har nu sett dessa väggar i 7 dagar och imorgon krävs läkarintyg. Kroppen känns som den bokstavligt blivit överkörd, trött och sliten. Har sovit mig igenom många timmar per dygn för att jag helt enkelt inte orkar hålla mig vaken. Snorig och tjock i bröst, huvudvärk, men det värsta är att inte orka och av detta inte finna någon motivation. Imorgon ska jag prova jobba och får även svar på prover.

Funderat om det kan finnas något i miljön på jobbet som gör att jag aldrig känner mig 100%. Flera av kollegorna går ochså och är "småsjuka" som jag uppfattat det. För min del är jag som ett öppet sår som alla baciller och elaka lååångdragna virus greppar tag i. Det finns enligt läkarna hur många virus som helst, flera hundra olika som byter av varandra. Med tanke på alla barn man träffar varje dag så blir det många baciller som kommer i krock. "Men du som jobbar med barn borde ju vara imun mot alla baciller!" Jo, så brukar det ju vara, men för att ta sig dit behöver man några år och jag har tydligen inte "tjänstgjort" mina år för att orka stå emot. En vän som ochså jobbar med barn fick de första åren lunginflammation hela tiden de första åren för att sedan enbart klara sig med förkylningar, som tydligen kan vara ack så långdragna.

Slut på sjukprat. Jag har en mycket god vän som jag kännt sedan vi gick lekis. De senaste åren har vi 1 gång om året träffas bara hon och jag i hennes stuga i skogen för övernattning. Enbart tjejsnack en hel kväll med god mat och vissa år har vi sköljt ner denna goda mat med div god dryck. Nu är årets tjejdag planerad på lö och det var väl 17 om jag inte ska vara på "g" så vi kan ta igen ett år av skvaller. Dagen börjar kl 10 då jag hämtar upp henne för hemligt uppdrag, avslöjjar inte mer.

Nästa helg väntar ännu en helg med goda vänner. Vad gjorde man utan dom?

Nu ska jag och Linus (som ochså är sjuk) titta på en film, hoppas den är bra för annars vet jag en som troligtvis kommer att somna. Förresten så försöker jag hålla mig ifrån socker, godis och fikabröd. Ni kan ju tänka er att jag varit hemma 1 vecka sjuk utan godis, UTAN Polly!!! Snälla kompisen har erbjudit mig Polly och jag har haft karaktären att tacka nej, även om godistarmen varit i uppror. Har tagit några godisar, men inte alls många...

Nu blire film!

3 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt! Krya på dig. När jag jobbade på dagis var jag ordentligt förkyld minst en gång / månad. Jag hann inte jobba tillräckligt länge för att bli immun...

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt, försöker skicka en massa kraft tankevägen i alla fall. Håller alla tummar och tår för att du blir frisk till lördag, det om något kommer att få dig upp på topp! Kram!
    / Marre

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig lördag och den underbara överaskningen (lite glad att jag slapp fälttävlans hindret)!! Hoppas du återfick lite ork, kram

    SvaraRadera