tisdag 15 november 2011

Klart fröken kan hjula...

Har haft en av den bättre helgerna på länge. Startade upp fredagen med Idol hos våra grannar, våra krigargrannar vägg i vägg var ochså med, men just denna kväll vilade en fred mellan oss.Vi har världens bästa grannar runt omkring oss :-)

Lördagen startades av att  jag och Fia bar iväg på spa. Och som man alltid säger: Varför unnar man sig inte det oftare? Det är ju underbart skönt och avkopplande. Lugn och harmonisk musik och tid över för tjejsnack utan att bli avbruten. Bad, bastu och behandling varvat med frukt mm, uuuunderbart. Detta behövde en deppig Mallan.


Lunch på Ikea, inhandling av ljusförråd och sen vidare till hennes stuga i skogen. Ja, den ligger i skogen. 5 km från Hästbo rätt ut i skogen. Lugnt och skönt och ingen skräck denna gång för att någon galning spionerade, det enda som strök omkring var en räv som ochså trodde han bodde där.
God mat och dryck, nostalgi musik och ännu mera tjejsnack. Tack Fia!

Lång sovmorgon, frukost och vinter studion innan hemfärd. Firade Farsdag med att åka på bio med familjen. Svensson Svensson, i nöd och lust blev filmen och den var lika dråplig som det låter. Blev även där påmind att imorgon får de som har tur äntligen se Edward i bara mässingen (funderar fortfarande hur en blodtom vampyr kan få upp ni vet vad) svaret kommer inom kort när jag ska beskåda underverket på filmduken...


Just ja, inläggsrubriken. Jo, det övades gymnastiska övningar bland barnen igår i hallen på jobbet när frågan kom om jag ochså kunde hjula (eller hur det nu stavas). Detta var ju inga problem för sisådär 30 årsen. Upp till bevis, farandes över golvet med risk för omkullvältning av de små snurrade jag på darriga armar genom hallen, aj, min axel, men so what! Om jag fick godkänt? Såklart fröken kan hjula...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar