fredag 9 december 2011

Konstigt

...är vissa saker. Bara för att man befinner sig utanför Hofors, på annan ort eller utomlands så händer det saker. Precis som att det är en annan dimension eller tillåtet på ett annat sätt eller nåt...

Jo, så här är det. Ofta (iaf som jag upplever det) så träffar man på Hoforsbor lite här och där eller i princip överallt och då händer det. Bara för att man nu befinner sig utanför Hofors så är det helt plötsligt vänligt och okej att slänga ur sig ett "Hej". Ett bekant ansikte som man inte hejjar på hemma slänger man helt plötsligt ur sig en morsning till. Erkänner att det hänt mig ochså av någon konstig anledning. Håller ni med eller är det bara jag som tänkt på detta?

Varför jag skriver detta är för att det hände mig idag i Valbo, jo HEJ HEJ. Valbo som idag för övrigt inte var en rolig upplevelse. Inte speciellt mycket folk, men en stress som hängde över mig och den stackars sonen som jag släpade runt i typ 100 affärer. Han skulle ha kläder, slut på storlekar, in och ut, hit och dit, av och på, äta, kissa, varmt...Knappa korden, pling, pling, pling. Fanns iaf en helt underbar varelse på JC som nog såg min frustation och tog över fältet inte bara en gång utan två gånger. SMACK på kinden du coola, häftiga, tålmodiga...

2 kommentarer:

  1. Det där är märkligt, men har inte upplevt det så nära som Valbo. Men det märkliga är att när man sen är hemma på ICA någon dag senare igen så hejjar man inte... Tur att du träffade en go kille så den värsta stressen la sig för dig<3!

    SvaraRadera