torsdag 10 maj 2012

I´m on fire-eller nåt

Igår började dagen med cirkelträning med några morgontrötta brudar. Lite segt, men kroppen väcktes ganska snart och bara på´t. Styrke/konditions stationer och avslutade med lite spinning. Bra morgon, dock lite stressigt! Till jobbet med Gainomax i handen.

Efter jobbet hade Ida hopplektion, först på banan där hon flög av och slog i sidan, men upp igen och ut på terrängen. 2 hinder i fullt fart. Duktiga är dom tjejerna.
Ida & Windy över Ovakohindret
Hem för att få i oss lite mat sen upp igen och då var det min tur. Denna gång hade jag mer fjärilar i magen, kanske berodde på lite andra hoppövningar. Jag har alltid tyckt det varit läskigt att galoppera in över bom och sedan även bommar efter hindret innan nästa hinder. Hjälp för både ryttare och häst, fine, men tänk om bommarna får rull... Hursomhelst över kom vi och jag är mäkta stolt att jag hoppar och faktiskt lite höjd på hindren ochså. Men det var hur jobbigt som helst, låren skakiga sen morgonträningen och jag höll fullständigt på gå upp i kok. Det är himla jobbigt att rida!!!

Idag håller jag tummar och tår för kär vän och du ska se att det ordnas till det bästa. Stor styrkekram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar