söndag 6 maj 2012

Träningsvärk.nu

Igår em drog ett glatt gäng från Aerostep iväg mot Falun för träning, planering och hotellnatt.

Träningen bestod av crossfit där vi jobbbade i 8 olika stationer med olika rep. Trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen mot slutet och pulsen sköt i höjden. Men som alltid, skönt efteråt.
Nästa pass var Free power. Ny upplevelse och nya övningar. Lite skum musik och man rörde sig lite som en indian runt elden. Men roligt med nytt på träningsfronten för min del. Må Bättre förklarar passet såhär.
Free Power
En enkel body & mind klass som passar alla. Träningen övar medveten närvaro och ska ge ny mental energi. 3 olika delar: Första delen är Flöde, vi lär oss ta kontakt med andningen och vår egen rytm. Andra delen är Kraft, en blandning av skarp kampsport och frisläppt afro gör att vi vågar uttrycka styrka samtidigt att släppa taget. Tredje och sista delen är Stillhet, där arbetar vi med långsamma meditativa övningar och lär oss vila och lyssna inåt.

Själv gillar jag den frisläppta afron där man släppte alla hämningar och gav kroppen en chock av afropower!!!
Burpees, kan ge kräkeffekt.
Idag har jag varit i stallet och kollat upp ponnyn som tyvärr var halt igår och inte riktigt ren (alltså inte skitig, utan inte helt ohalt = hästfolks språk) idag heller. Håller tummar och tår att det går över. Lilla skrutten.

Nu ska jag sova för det blev inte mycket sömn inatt inte, det berodde dock inte på alkoholintag utan det typiska för mig på senaste tiden när det gäller hotell, omöjligt att sova. Core-kollegan sussade så sött så, så sött och tyst att jag ett tag var tvungen att kolla om hon andades...jodå, hon andades och sov. MEN INTE JAG!

2 kommentarer:

  1. Jag tror du bara väntade att hon skulle väcka dig kvart i sex. Eller sova sked. :)

    SvaraRadera
  2. Vad skulle ni hem så tidigt att göra då?
    Du skulle ha varit kvar ute med oss och klämt en och annan tequila :)

    SvaraRadera