tisdag 1 maj 2012

Tromb på ridskolan

Gårdagskvällen tillbringades med våra kära grannar med grill och eld i lekparken. Några av oss fick leka brandmänn då Nilssons lilla gran höll på att fnutta eld, läskigt. Underskatta aldrig en klotgrill med gamla briketter i.

Vilken härlig sol dagen idag bjöd på! Sol och värme och en underbar dag i stallet. Ida hade dressyrträning och det var talang inventering för juniorer. Mycket fina hästar att titta på, duktiga ekipage.

Fick även vara med om ett naturfenomen, en tromb gick rakt över ridbanan. Verkligen häftigt när det gäller på den "lilla" nivån. Den hann skrämma upp 2 hästar och en keps på Siri cirkulerade upp i luften innan tromben cirkulerade vidare över ridbanan. Den snurrade upp massor med grus och papper. Kan ju tänka mig vilken kraft de större har.
Siri var en stolt liten ryttarinna idag.
Duktig och modig tjej.
Em bjöd även på en tur på racern med mannen, Idag var det tungt, orken följde nog med tromben tror jag. Satt idag fast med clips för första gången, lite läskigt, men ingen vurpa. Tar väl några vändor att vänja sig, men vilken skillnad!

4 kommentarer:

  1. Ja, shit, jag trodde jag var helt korkad som inte fick fatt i papperspåsen. Haha.

    /Marita

    SvaraRadera
  2. Ja, du såg riktigt rolig ut. Sen när mamma nr 2 gjorde samma sak blev det uppenbart vad som hända. Hästarna tyckte ochså det var märkligt

    SvaraRadera
  3. Ja, du såg riktigt rolig ut. Sen när mamma nr 2 gjorde samma sak blev det uppenbart vad som hända. Hästarna tyckte ochså det var märkligt

    SvaraRadera
  4. Ja naturens krafter är inte att leka med ;)
    Vad modig du är som cyklar med clips. Jag vågar inte ens testa...Såg syrran ramla förra året när hon glömde haka ur - sen dess är jag livrädd ;)

    SvaraRadera