onsdag 1 maj 2013

Valborg 2013

Började denna överaskande soliga valborg i stallet. Lite pyssel med prinsen sen drog vi ut i skogen. Jag löpandes och Ida ridandes. Ganska bra draghjälp måste jag säga dock lite orättvist fördelat då det såg ganska lockande ut att sitta på hästen i galopp medan jag flåsade efter.

Efteråt stod vi ute länge med Dippen som bara njöt i solen och verkligen älskar att bli ompysslad ute.

Hemma väntade det marinerade köttet och det blev grillspett på grillen. Som alltid är vi nere i vår lekpark och "firar" valborg med grannarna. Dock insåg vi att det är betydligt lugnare tillställningar nuförtiden än förr. Fanns ganska många historier kring just detta firande konstaterade vi. Vi har blivit äldre och även barnen, som kanske behöver tillsyn på annat vis...

1:a maj, upp kl 07, smsväcka dotter som sov hos kusin. Hämta upp henne och upp till stallet och bygga dressyr bana. Sedan hade Ida dressyrträning för Tina Lundin. Denna tränare är verkligen helt underbar. Pedagogisk, rolig och saklig och kan lägga sig på alla ryttares nivåer. Uppmuntrar och berömmer samtidigt som hon förklarar när det blir tokigt. Mycket bra. Ida var nöjd och man kan se en utveckling framåt :-)

Efter lunch skulle MTB cykeln rastas på en tur. Det visade sig bli en rätt jobbig tur. Backträning (tufft), nedförsåkning i hög hastighet på grusvägar, läskigt vad fort det gick. Jag var tvungen att bromsa då rädslan eller förnuftet tog över. Sedan stigcykling där det krävs att man kan växla minsann, detta behövs det tränas mycket på. Inser att min syn inte är den bästa utan glasögon heller, inget jag tänkt på när jag kör racer, men här blev det mer tydligt. Kanske linser vore något.

Avslutade denna dag med att natta prinsen.

Cykelkompisar
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar