fredag 10 maj 2013

Svettig start på fredagen

Startade upp denna fredag med "fredagsmys" på Asco. På schemat stod stationsträning, låter kanske simpelt, men noooot!

Det hade satts ihop 10 stationer al`a 2 varv. 45 sek på varje. Detta bjöds det på:

1. Thrusters med kettlebell. Körde 12:a båda varven, tungt för ben och axlar minsann. Brände bra andra varvet.

2. Rusch i Trx-band. Första gången, och ja, det var spänst på väg tillbaka. Höll på hamna i väggen fast jag blev varnad. Bättre andra varvet. Superbra träning!

3. Båt med vikt. Kan väl inte vara så påfrestande att sitta i en "båt" kan man väl tycka. Men lägg på vikt 5-10 kg och sidorotation så får du se hur magen hantarar detta. Jihhaa, bränner fint i magen. 5 kg första varvet 10 andra.

4. Utfall från bänk. Satte upp ett bra tempo (enligt mig själv) när jag väl gjorde rätt. Fick dock minska på det "upphottade" tempot efter ett tag, ett ganska kort tag, då mjölksyran gav sig till känna!

5. Burpees mot medicinboll. Tänk vad många varianter av burpees det finns. Denna var med pushups mot boll och sedan ta med bollen upp istället för klassisk klapp. Fuskade med det sista momentet, men blev snabbt tillrättavisad av sträng...finsk...fröken!!!!

6. Löparruscher. Tur man var uppvärmd, annars hade en sträckning lätt varit ett faktum. Inte mycket att säga förutom att pulsen steg ännu mer än tidigare.

7. Frivändningar. Tekniken finns inte där hos mig. Hjälp!

8. Hopprep. Jobbigt jobbigt, tur jag hade den lilla sportbh:n på mig. Studar rätt rejält dom små lökarna, alltså finns dom. Yes!

9. Tar det aldrig slut...???? Nej, någon form av crunches, hade ett namn, men vet inte vilket. "Plattfötterna" ihop iaf and up we go!

10. Spänsthopp på bräda. Samma sak där, går ut hårt till en början för att sen nästan go ner på "sleepläge". Tufft för benen, jättetufft!

11. Armhävningar med boll. Ja, alltså ena handen på bollen den andra i golvet, hävning, bytahand (helst i luften med en snärtig klapp emmelan...öh) byta hand...over and over again. Tur jag visste att det var sista stationen och att Bryan Adams sjöng bara för mig.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar