torsdag 23 maj 2013

OPS!

Dottern ringer till jobbet och talar om att hon glömt sina extrakläder hemma, de skulle paddla kanot idag, så det kan ju behövas ombyte om det typ skulle bli ett ofrivilligt bad.

Fick smita från jobbet och körde med racerfart hem för att hämta upp väskan.

Hemma har sonen inte masat sig till skolan än utan står i duschen som vi har utanför bastun. För att ta sig dit går man genom altanen. Var in snabbt och morsade på sonen och drog sedan upp till Ida vid sjön.

Hinner nästan ändå upp till Ida när en desperat son ringer:
- Hallå, kul att du låser altandörren!
Jag:
- Öh, vaaa!!??
- Du har ju låste mig ute och jag står här i bara kallingarna nu!!!!
Jag har alltså i all hast och av ren rutin låst altandörren med Linus fortfarande i duschen.
SHIT! Blev några samtal och mannen kunde åka hem och släppa in honom... Han kanske frös en aning sonen...

FÖRLÅT!
Ännu ett förvirringstillstånd alltså...

Idag ska vi springa vårruset dottern och jag och några stalltjejer. Tur banan är snitslad så man inte irrar bort sig där också.

Sonens inlägg på instagram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar