tisdag 23 mars 2010

Zumba

Jag och grannen har anmält oss till Zumbakurs eller rättare sagt vi har redan börjat. Idag var det 4:e gången, tror jag. Man kan ju tycka att då borde väl rörelserna i höfter, mage, bröst och axlar sitta någorlunda!

Jag vet ju sen tidigare att jag och koordination har nada gemensamt, men idag var det verkligen illa. Det var som om det var två motpoler som arbetade mot varandra hela tiden! Jag kämpade förgäves med armar och ben för att det skulle se så bra ut som möjligt och inte bara se bra ut, det vore ju roligt om det kändes bra ochså. Då vi skulle sparka med ett ben och samtidigt "rotera" med båda armarna brast det bara för mig. Såg mig själv typ i dolda kameran eller som Mrs. Schumacher i Dirty Dancing . Säger bara bättre lycka nästa gång :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar