måndag 11 juli 2011

Etapp 3; Vansbro simning

Simning stod det på schemat på lördagen. Närmare bestämt 1 km plaskande med "några fler" plaskande tjejer. Hade provat simma i en sjö några dagar tidigare så det skulle väl gå, eller?


Hämtade upp klassikerkompis and off we go, mot Vansbro.
Stämmningen var hög och det var mycket folk på tävlingsplatsen. Vi tittade på målgången eftersom tävlingen redan var igång, lite läskigt såg det ut, och långt. Men på med våtdräkten och i plurret. Trångt, trångt, trångt...Spark, spark, spark i huvudet och i bröstet. Men tog mig igenom den värsta klungan och simmade på. Simglasögonen immade igen, av med dom fortsatt simma simma. Det gick oväntat bra och jag började t om simma om på vänster sidan och där höll jag mig, fast mannen frenetiskt vinkade från land att jag skulle in mot bryggorna där det var mindre strömt. Ibland är det toppen att ha coaching, men ibland lite irriterande ochså, tolka det som ni vill...

Alshammar eller Olsson?

In i mål kom jag iaf på tiden 23, 15, mitt mål var 40 min så jag var nöjd med att tiden förkortades lite, kanske berodde det på coachningen från land , vem vet.



Lönen för mödan, medaljen!

Min bästa kompis hela loppet!

1 kommentar:

  1. Så snyggt jobbat! Hoppas bara du inte blir diskad för flythjälp av ankan. Fast å andra sidan - utan ankans stretande kanske du hade simmat ännu snabbare? :-)
    / Marre

    SvaraRadera