torsdag 28 juli 2011

Morgonstund har guld i mun...

Visst är det så, men inte när man precis har somnat och sen vaknar igen. Tittade sist på klockan och då var den 01,15 och nu är klockan 04,39, jodå 3,5 h timmars sömn, oj oj, det blir ingen trevlig Mallan att ha och göra med imorgon. Men kan ju inte sova!!!

Igårmorse var jag uppe o6 och målade i garaget kl 06,30, det gäller att ta tillvara på tiden när man har semester. Det roliga var att jag la mig ute på min favvosoffa och "slumrade" vid 08 och vaknade 10,45 av att det var så varmt, konstigt, det var ju för faen mitt på dan och ingen hade väckt mig!!!

Mitt målarproject har bestått av att förvandla vår "fula" men braiga tv bänk i björk till vit. Nu är det klart och kanske lägger jag upp före och efter bilder, men har inte riktigt funnit harmoni i projectet och vet inte om jag tycker det är snyggt. Den blev betydligt snyggare än förut, men fortfarande inte Wow-känsla!!!

Igår em fick jag trevligt besök av Rosa, det var ett tag sen vi sågs och vi hade mycket att prata om, rätt som det var hade det gått några timmar för "prata ikapp snack". Tusen tack för besöket vännen och nu ska det inte dröja tills nästa gång vi ses, så säger man alltid och sen bara springer tiden iväg...Man måste helt enkelt boka in träffar nu för tiden, helt galet vilken stressad värld vi lever i.

Jag drog iväg på svettigt Combat-pass som Carina hade och hon körde stenhårt (som vanligt). Även denna gång kom Mr Sparrow på besök och igår kunde jag hålla reda på hö och vä och fick till hela låten så man slapp skämmas för Mr...Provade även benen genom att jogga hem och de höll hela vägen och aldrig har väl en dusch och pizza smakat så bra.

Nu ska jag prova sova en stund till eller varför inte göra något effektivt när man ändå är uppe...Men besparar nog min familj humöret som kommer infinna sig mot em och går och provar att sova. Solen har gått upp och det ser ut att bli en fin dag.

Kram och godnatt eller morgon eller vad säger man...

1 kommentar:

  1. Det är till att vara morgonpigg :)
    Alltid lika roligt att läsa din inlägg, men tråkigt att du inte kan sova, trots vår hårda bc-träning i går ;)
    Kram!

    SvaraRadera