torsdag 7 juli 2011

Laddar för Vansbro

Njuter av semester och fint väder.Träffar vänner och familj och har det utomordentligt bra :-)

Har några slödagar nu och laddar för simningen på lördag. Temperaturen för tillfället i Västerdalälven ligger på 18,7, överkomligt, tycker jag. Soligt med något moln och 21 grader i luften är prognosen på land på lördag.
Igår hade klassikertjejerna date. Jag och Linda utgick från henne och sprang upp till kanotstadion där vi hoppade i våtdräkterna och i plurret.Det var bra att springa med henne för hon springer betydligt snabbare än mig så det gällde att ta det långa före det korta, men på slutet fungerade hon mer som draghjälp och draghjälp är ju alltid bra att ha :-) Det var första riktiga simningen för mig med våtdräkten på. Det gick bra och det fanns inga tankar på panik under hela simturen så det blev en lugn fin simtur i härligt svalkande vatten, som behövdes efter en varm löptur.


Jag och systrarna glad efter simtur!


Igår gav sig även Urban med polare ut på sina nyinköpta moutain cyklar, en snabbare vända skulle det bli. Efter 2 timmar började jag fundera var de höll hus eller om de kört omkull. Strax efter bromsade de in på gården full i skratt. De hade kört vilse och fått burit cyklarna i ca 45 min i skogen. Men roligt verkar de ha haft iaf med en och annan omkullramling (orutin!)

Herrarna i hagen!

Dax att stoppa något i magen eftersom det blev tidig frukost, kan inte sova på mornarna, vilket iof är bra för man hinner ju ta reda på dagen. Imorse t ex hann Urban och jag med en kort löparrunda och sedan hälsa på både svärföräldrar och föräldrar och bror, det är värdefull tid det.


Ha de bra i solen!

3 kommentarer:

  1. Underbara sommar/semesterbilder! Berättade herrarna att de nästan skrämde upp mig i diket på min cykling, jisses vilka stallkers.
    / Marre

    SvaraRadera
  2. Det var en trevlig löptur tillsammans i det otroligt härliga vädret. Det får vi göra om!=) Simningen gick bra den också även om jag känner att det definitivt är min sämsta och den mest tråkiga grenen av alla i klassikern... Bara att gilla läget och simma den där kilometern....

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vilka snyggingar vi är ;) !!! Men jag håller med dig Linda det är inte så roligt och simma men med lite trevligt sällskap så blev det ändå en trevlig simtur! Det kanske inte gick så fort men vad gör det när vi samtidigt kunde småprata lite där i böljan den blå ;) !!!

    Kram från Ann

    SvaraRadera