tisdag 25 oktober 2011

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag ...och LÖÖÖÖRDAG!

Idag väckte jag familjen genom att ha blinkande djävulshorn på mig, tänkte att nu blir det reaktion. Den enda som reagerade var Urban som tyckte jag var galen och kontrade med att överaska mig med en "Fredag den 13:e mask" på toaletten, där jag vettskrämd skrek och väckte de sömninga barnen, vilken galen familj.

Bloggandet har legat lite på is, känner att jag inte haft något nyttigt att skriva. Kroppen kämpar med någon sorts återhämtning från nån sorts bacill eller virus som är j----igt envist, vågar inte komma igång med träningen, men hur länge ska man vänta då? Jag blir ju varken sämre eller bättre.

Denna vecka känns som ett enda stort stressmoment som liksom är fylld och det har redan hunnit runnit över...Möten, jobb, spökfest, inköp i andra delar än Hofors, födelsedagar (ja, nu kan ju inte Urban rå för att han fyller, men varför just denna vecka???), hopptävling, övernattning, vip-kväll, you name it!

MEN, på lördag då...då åker den lugna och glada familjen till fjällen för några dagar med fjällvandring. Hoppas då bara att jag hunnit packat, planerat mat, men jag vete håle när jag ska hinna klämma in den tiden. För då ska jag lämna häxan surtant hemma och bara vara en glad mamma heeela tiden. Om nu inte någon börjar klaga på skoskav eller dyl, jo, förresten, även om någon gnäller över skoskav eller dåligt väder så ska jag bara le och plocka fram skavsårsplåster...(om jag nu hunnit köpt nå plåster vill säga, någon som vill ta över min handlingslista?)

Njupeskär, vilket äventyr

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni får vackert väder, vi har varit dit två gånger, ena gången i strålande sol andra i hällregn... När ni passerar Mörkretsfjällgård kan du tänka på mig, där hängde jag när jag var liten. Farmor och farfar drev den då, nu är det älgpark! Kram Mari

    SvaraRadera
  2. Hej! Skulle ju skriva ngn rolig kommentar men din förra vecka såg så sorglig ut. Hoppas denna är bättre trots stress. Kul att ni också ska till fjällen, vi åker på fredag och blir borta hela nästa vecka. Njupeskär är otroligt häftigt! Ha det bra! /Lisa :)

    SvaraRadera
  3. Det är bara att andas och ta en sak i sänder! Hoppas ni får det riktigt, riktigt mysigt i fjällen. Räkna med att du kanske får bära en familjemedlem på ryggen under turen, det fick jag. Hade tur att det var minstingen och inte Freddy. Håller tummarna för att Ubbe orkar gå trots att han blivit gammal.....
    / Marre

    SvaraRadera