lördag 1 oktober 2011

Ullared 2011

Ja, vad ska man säga. Vilken galenskap, eller? Kliva på en buss mitt i natta och sedan skumpa i 8 timmar med väldigt lite sömn. Så fort jag äntligen slumrade till vaknade jag av en hastig inbromsning, hela tiden. My good, kunde inte slappna av alls. Äntligen, sista stoppet och dax för frukost och morgontoalett. Frukosten bestod av rostbiff/potaissallad macka, snacka om uppladdning!

Väl framme var det bara att greppa en vagn, ta en bild på nr på vagnen utifall den skulle komma bort.


Hastade förbi vinkrutan (gud så pinsamt) och in, ta en karta (låter som en start i ett lopp), ingen kö bara flyt. Hade ingen strategi för min proemand runt i butiken. Visste väl att jag skulle ta mig ner till ridsport butiken, men annars bara flyta runt. Jo, jag tackar, flyta runt!!! Här var det bara att följa strömmen. Herr, barn, dam, heminredning...Efter 1 h kände jag mig helt uppgiven och hade då hattat runt överallt och samtidigt haft stenkoll så inge tog min vagn.
Kundvagnsparkering
När kl var 14, hade jag plockat i min vagn och även hunnit med en god fika med resesällskapet så begav jag mig till kassorna (kan meddela att jag gick med skygglappar förbi ljuslyktorna, men hann se flera exemplar som skulle kunna pryda det Olssonska hemmet). Gick fort att betala och som överasning blev det 1000 kr billigare än vad jag räknat ihop :-)

Ywonne och Kerstin var fortfarande kvar inne när jag kom på att jag skulle nog ha haft de där lampskärmarna ändå, provade att ringa, inget svar. F-n! In med vagnen igen och hittade ett par sekuritas vakter och frågade om de kunde "vakta" min vagn medan jag sprang in lite snabbt. HÖGST 10 min, fick jag till svar, inge populärt minsann. Jag hann köpa mina skärmar t om innan Y och K tagit sig ut.
Muntra vakter
Iväg med grejjorna till bussen och sedan avnjuta en god kall öl med mat på uteservering. Såå gott!

Sedan på bussen och skumpa hemåt igen. Klart vi gör om det!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt jag älskar att springa runt och shoppa om det inte är för mycket folk alltså :)
    Och ölen efteråt ser ju väldigt kall och go ut!

    SvaraRadera