söndag 29 april 2012

Orka racer??? Javisst älskling!

I byn anordnas varje år i april en turnering handboll. Detta år var det 25-års jubileum. Mannen har varit med de flesta åren med sitt lag Cykel. I år gick laget till kvartsfinal, detta eftersom domarn hann blåsa av mitt i ett anfall, annars hade det blivit oavgjort och kanske de gått vidare till semi, men men.

Jag hade förberett mig för en tur på racern efter en skön sovmorgon. Fick agera taxi så min lilla tur fick vänta. Vad som var bra med det var att eftersom Cykel åkte ut kunde jag lura med mannen på en tur. Han hämtade "sin" cykel hos en kompis som han köpt den av och blev väl lite taggad att följa med mig. Det krävdes inte så mycket övertalning förutom att han hade lite ont i benen efter allt springande på plan i helgen (sjåpig!!!).

I underbart väder drog vi iväg och det kändes tungt till en början, men sen släppte det. Mannen sken ikapp med solen (iaf i början...) och fattade genast tycke för sin nya stålkompis.
Här kommer jag ligga som en säl i somar!
En fin tur runt Torsåker blev det och vi tog oss till vår favvosommarsjö, Malmjärn. Det var en djävulsk backe i början och när jag kämpade som värst kände jag en hand på ryggen. Snällt av mannen, men ändå så jäkla retsamt. Jag sliter som ett djur och han glider upp bakom och ger mig en hjälpande hand!!! Hur som helst, tack för den älskling, det hjälpte enormt mycket.
Vi fortsatte sedan mot torsåker och Wij, där vi stannade till hos kompisarna för lite kaffe innan hemfärd hemmåt.

Nu har vi varit upp och pussat upp hästen och ska sent omsider fixa taccos med ett gäng 10-åringar. Imon väntar öppning på jobbet, så måste nog i säng i tid.

Kram alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar