fredag 8 mars 2013

En dag under täcket

Idag har solen lyst från klarblå himmel och det droppar från taken.

Det är fredag med en skön helg som väntar, fredagsmyset knackar på...

Tyvärr knackade febern på även för mig igår så idag har mannen och jag legat tillsammans under täcket och kollat film, b la American Pie -the Reunion, vilken dråplig och rolig film. Tänk vilka situationer vissa stackars människor kan hamna i.

Igår var jag på hjärt-och lungräddningskurs. Något man borde få göra oftare, man borde repetera oftare. Bra kurs, samtidigt som man känner ett viss ansvar när man har fått kunskapen av att faktiskt kunna rädda liv. Detta kan ju hända i en miljö där du befinner dig och du kan hjälpa till om det ofattbara skulle inträffa.

Själv hoppas jag verkligen jag blir bättre tills imon då det vankas mello med härliga vänner, måste, måste piggna på mig!

Idag har ju även en mycket omtyckt ridskolehäst få lämnat jordelivet för ett friskare liv på de gröna ängarna, usch så sorgligt. Dessa djur ger starka känslor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar