söndag 3 mars 2013

Fortfarande vill inte kroppen som jag vill!

Helgen startade med en tur på STORA Lorden i skogen tillsammans med Ida och Dip. Det var en pigg Lorden och det fanns tydligen mycket läskigt i skogen. Båda hästarna var pigga och Lorden gjorde "luftsprång" och blev stark i galoppen. Tydligen dök det upp något farligt i galoppen och en tvärnit med efterföljande kast åt sidan höll på att kosta mig en avsittning. Alla som varit med om detta vet att det blir en rejäl pulshöjning innan man kommer på plats igen i sadeln, ganska hög fallhöjd om jag skulle gjort en tjusig avsittning. Lorden mäter en mankhöjd på 180 plus.

Lördagen startade med "Tina" dressyrträning för Ida på fm. Denna gång gick det mycket bra för Ida och hon var nöjd och glad.

På em var det planerad familjetid. Planen var skridskor på Edsken, bowling och restaurang. Det sket sig lite eftersom mannen vaknade med feber och sonen inte var hemma.

Jag, Ida och Aska (som tillbringat sportlovet hos oss) åkte upp. Jag hade lånat långfärdsskridskor och det var riktigt roligt att susa fram. Solen värmde, dock blåste det en aning, men riktigt roligt.

Sedan blev det bowling där jag glänste och gav barnen en riktig match minsann. Detta följdes av restaurang. En  sen kvällstur ner till Dippen för nattning innan man äntligen kunde landa i soffan, lagom till Jöbacks skönsång.

Imorse var planen att sitta på en spinning cykel och cykla på Aerostep samtidigt som man följde vasaloppets topp på storbild. Blev ingen spinning då jag inte alls är riktigt pigg i kroppen. Konstig dag, trött hängig och orkeslös. Huvudvärk och rasslig i halsen. Förutom en solig promenad med Aska i skogen har soffan varit  min bästa kompis...Nu vill jag ha tillbaka min ork, slippa huvudvärken och gärna en stor dos energi, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar