söndag 11 juli 2010

Cykeltur

Kvällen igår avslutades i Malmjärn med Fam Larsson/Olsson, och ja, nu börjar t om sonen i den familjen fundera varför de har två namn. Det är för att mamma och pappa inte är gifta, sa jag, nehej, menade Ida, då kan de inte skilja sig heller!!! Nej, de har hon ju rätt i, men det är väl inte planen heller, så nu VILL vi gå på bröllop!!!

Kvällen var iaf underbar, tropisk värme och jättevarmt i vattnet. Lite grillning och soft, vandring på stranden, de e livet på en pinne det!

Idag har jag och Urban haft lite egen tid som det kallas nu förtiden. Vi tog cyklarna och cyklade till båten i Näsbysjön och hämtade de trasiga grejjorna i båten sedan fortsatte vi till Ingela och Stefan i Bro för lite vätskepåfyllning. Där fick man snusa häst, katt och hund. Oj, vilket ställe de har! Så mysigt med hästarna alldeles in på knuten. Det blev även bestämt att jag och Ywonne åker dit igen i veckan för grillning, vin och tjejsnack, kul! Sammanlagt blev det 4,2 mil och på vägen hem stannade vi till för bad i Råbacka. Skönt i värmen.

Nu på kvällen har Fam Nilsson och vi grillat med tillhörande fotbollsVMmatch. Även på kvällen höll sig den tropiska värmen kvar, men det lilla regn som kom var ändå välkommet.

Nu inatt ska jag inta min favvoplats på altanen och hoppas att det blir en natt som bjuder på sömn för det var inget man fick uppleva natten som var.

Tjillevippen i sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar