tisdag 13 juli 2010

Löptur, fåglar och grillning...!

Är ju som sagt lite varmt nu på nätterna så man får ju inte direkt den sömn man behöver. Det enda som är bra är väl att man kliver upp i tid på morgonen när det är för varmt att ligga och dra sig. Nu på morgonen tog jag mig en springtur, 5 km, lite varmt var det. Men tyst och stilla i skogen, bara fåglarna som fladdrar upp precis bredvid en när man springer förbi, herregud, man skiter ju knäck för man blir ju så rädd!

Appropå fåglar. Jag (som är en sann djurvän) är på bristningsgränsen av ilska!!!!! Dessa förbannade skator. De tar sig in på altanen, snor mina värmeljus, hackar runt bland stenarna i lyktorna och nu har de börjat hacka hål i dynorna för att sno åt sig stoppningen. De skiter även på dynorna, ÄCKELDJUR!!!!! Har satt upp cd-skivor som ska blänka och hålla dem borta. Verkar som jag får barrikera in hela altanen med folie eller ligga på lur med hagelbössan. Jo, jag vet, det är inte likt mig att smida sådana planer mot ett djur, men nu har jag tröttnat!! Tips någon!!!!!

Ikväll blir det grillning och vin med brudarna, det ser jag verkligen framemot. Lite tjejsnack på landet, härligt! Det behöver jag nu för att stilla min ilska.

Tjillevippen i tropiska Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar