fredag 9 juli 2010

Måste semester...

Sitter nu på altanen med datorn i knä´t fortfarande i pjyamas och varma vindar sveper in... Ja, nu är det semester! Semester, vilket betyder att nu kan man ta dagen som den kommer, inga måsten bara vara...

Men vad händer med allt runt omkring då? Tvätten måste tvättas, maten måste handlas, maten måste lagas, huset måste städas, barnen måste göra dittan och dattan! Ja, såhär kan man hålla på i evigheter... Jag önskar jag inte vore en sådan kontrollmänniska, för det erkänner jag att jag är, skulle allting vara lättare då? Vaddå, att huset ser ut som ett bombnedslag, än sen då, tar det en annan gång, men jag klarar inte av det, måste städa och få ordning, mår inte bra annars. Och nu när man är ledig finns det betydligt fler timmar att se allt som måste göras!!! Kanske vore mindre stressigt om jag inte hade någon semester!

Ja, jag vet, jag låter en aning negativ och jag ska verkligen jobba på att kunna slappna av och tänka att allt reder sig ändå denna semester, måste lära mig att relaxa och tänka:

Lite skit i hörnen betyder att jag har gjort något roligt istället!
Igår te x hade jag roligt. Firade första-sem-dagen med grillning och div dryck hos Kaskela som för övrigt kom hem från Finland igår och hade mycket gott i bagaget. Vi lyssnade eller mer eller mindre slogs om vem som skulle va DJ och välja låtar. Det blev en härlig parad av blandade låtar, allt från Vikingarna till Kiss och Ebba Grön. Lite tung i huvudet idag, hmm!
Hann med en löptur igår ochså. Jag ville egentligen bara ta en promenad då min rumpa fortfarande inte hämtat sig från combaten i ons. Men en envis man övertalade mig att springa. Oj, va tungt. Benen kändes som stora stockar och jag fick övertyga dem i varje steg att det var lätta som fjärilar. Konstigt hur det är. I måndags sprang vi runt sjön och det gick så jättebra. Jag ökade både tempot och då även steglängden och kunde verkligen hålla i för fullt, iaf de första 3 km, sen kom Getbacksbacken. Men sedan igen öka och hålla i för fullt. Men igår, så tungt, så tungt. Jag vek av vid 5 km och Urban försvann, som vanligt på lätta, studsande ben, ungefär som Tiger i Nalle Puh och tog den längre sträckan. Men det är väl bara att ta nya sprudlande löpsteg och hoppas på att stockarna har förvandlas till åtmonstånde ved pinnar...
Nu ska jag skriva en handlingslista och åka och handla. för ni vet att man måste ju handla för annars blir det ju ingen mat på bordet och tvätten måste ju tvättas och...måste ju...och sen måste jag...
Tjillevippen alla sommarglada!

4 kommentarer:

  1. Blir aningen irriterad när det inte går att dela in i stycken när man skriver. Hur jag än gör så blir det ändå ingen styckeindelning. Förslag någon????

    SvaraRadera
  2. Nä, håller med. Ibland funkar det ibland inte (med stycken alltså). Tack för en härlig kväll, kan erkänna att det är lite tungt här också i dag. Men det var det värt. Och du, VI var de bästa dj'arna i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Härligt med semester :)
    Du kanske skulle komma till mig och kolla in hur det kan se ut om man inte städar, inte diskar, inte tvättar. Du förstår den välkända INGA bor här och vem bryr sig. Visst skulle jag vilja ha lite rent och snyggt omkring mig men jag har ju så mycket annat roligt att göra...
    Sköt om dig på semestern, njut av en bra bok, ät och drick gott. Se till att njuta av dagarna och släng bort alla måsten - lätt som en plätt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Jo, tack Carina, det är UNDERBART med semester! Och jag ska försöka lägga några måsten på hyllan, kan säga att jag inte lyckats så bra med det idag. Och jag ska njuta av GOD mat och dryck varje dag.

    Va kul att du ochså har en träningsblogg, alltid roligt och inspirerande att läsa Maarits och nu kommer det ännu en. Duktiga var ni idag. Kraam på dig

    SvaraRadera