söndag 27 januari 2013

Längdisar, kanelkaffe och yoga!

Fortfarande inte 100 i mitt huvud (fast det kanske det aldrig varit när man tänker efter...)
Nåväl, ibland fungerar det med träning när huvudvärken ligger och maler. Idag gjorde det susen med ett pass på längdisarna.

Eftersom mannen numera är en plugghäst vågade jag mig ut i spåret själv. Inte helt avslappnad eftersom det kan finnas galningar som utnyttjar min fart (!) och trötthet. Idag var det många som hade trotsat galningar och gett sig ut i spåret. Idag körde jag med Jansas röst i huvudet. Tänkte på "hjulet" som hela tiden ska snurra i jämn takt, alltså inte hacka. Det var inte vackert, gick inte fort och så j***a jobbigt. Men skönt att komma ut.
Efter turen en kanelkaffe med god vän, avslappnat och så skönt med en sprakande brasa. Kvällen avslutades med ett yoga-pass med suveränt duktiga Johanna. Yogan ger kroppen energi och avslutas under stjärnhimlen, har ni inte provat? Gör det!!!
 
En av positionerna Stående hund (Adho mukha svansana) sträcker ut ryggraden, ger hjärtat ro, stärker nervsystemet, ger energi, förbättrar matsmältningen, motverkar trötthet, ökar blodcirkulationen, stärker och jobbar på ben, armar, mage och axlar. Detta borde alla ge sin kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar