söndag 8 maj 2011

Bra och trevlig helg!

Vilken helg!
Denna helg har verkligen varit fullspäckad! Fredag kväll var Fam Hiller här. För att få till en trevlig kväll tillsammans krävdes en planering på ca 8 veckor! Jobb och annat har kommit emellan hela tiden och det verkade hopplöst att få till en träff där alla kunde vara med. Men äntligen, fredagen bjöd på trevligt sällkap med mat och lite vin och jag och Fian hann t om med en kort prommis. Kram på dig vännen!

Lördagen startade med kanonväder. På lördag fm kom världens sötaste granntjej hit och skulle stanna medan hennes föräldrar pysslade med annat. Hon är så söt och go så man fullkomligt smälter, roligt att få skämma bort den lilla sötisen. Vi sålde även husvagnen under denna dag.

Efter lunch sladdade kusin in med familjen och stannade över natten. Em började med kolbulle ute sen tillbringades även resten av dagen ute. Med mat, vin och stim. Senare kom även en till kusin med flickvän hit och kvällen blev natt.

Idag har vi varit till Eltebo i Torsåker där min kusin Fredrik tillbringade större delen av sina somrar hos sin farmor, som tyvärr inte lever nu. Men släkten fanns iaf kvar och det blev ett kärt återseende med både skratt och tårar. Väldigt fint där ute med kossor och hästar i hagarna. Ett avslappande ställe för stadsmänniskor med van att ha puls.


Nyfiken kossa med enorma tuttar

Ikväll har vi varit och köpt en husvagn som vi hämtar på onsdag. Äntligen blir det camping med egen vagn, känns riktigt bra!


Träningsfronten är lika med nada, sipp, zero! Fortfarande inte bra i halsen, men nu har den värsta paniken inför Göteborgsvarvet lagt sig. Jag kan ju tydligen inte skynda att bli frisk så det är väl bara att acceptera att det inte alltid blir som man tänkt sig. Har inte tagit ett löpsteg på 1 månad nu och att promenera varvet varvat med något löpsteg verkar ju bli min grej. Skittrist, men faktum. Nu hoppas jag att jag är någorlunda tills på lördag när vi ska ha träningsdag med glada stefett-laget. och då VILL jag vara med!!!

DagenscitatfrånSara:

"Städa inte bortdittliv"Låter väl som väl valda ord, det finns ju så mycket annat att ägna vår dyrbara tid på.

Bjuder på bästa partydängan som spelas här hemma för tillfället med Jo Lopez
http://www.youtube.com/watch?v=t4H_Zoh7G5A

3 kommentarer:

  1. Kram själv :) å tack för den trevliga kvällen! Vad skönt att ni blev av med vagnen. Eltebo där har lukas också tillbringat hela helgen med att släppa ut kossor på bete, du såg möjlitvis inte en mellan hiller mellan kossorna?!

    SvaraRadera
  2. Härligt med egen husvagn! Ser fram emot att hälsa på.
    anna

    SvaraRadera
  3. Grattis till att ni "blivit med" husvagn =) !! KUUUL!!! Då hoppas jag vi får campa i hop i Orsa i midsommar!!!

    Nu laddar vi för på lördag, ska bli jättekul. Men om det blir så mkt träning för mig vet jag inte, men lite cykling ska jag fixa i alla fall. Sen kan jag bistå med glada hejjarop och fixa vattenflaskorna till er som ska slita hårt ;) !!! Så hoppas du är frisk till lördag nu!! Kram Kram Ann

    SvaraRadera