torsdag 26 maj 2011

Fin tur på racern!

Idag har jag varit hemma och vabbat med Ida som hade huvudvärk sen några dagar tillbaka.

På em tog Urban över och jag åkte in till S-viken och klippte mig, Helen (frissan) har alltid något på gång och lever under sommarhalvåret på en ö i Storsjön där hon har sin stuga. Med dom lever även Skalman som är deras sköldpadda, Skalman är över 50 år och måste ju ha det mest fantastiska liv där han går fritt med sin flagga och pingla på ön. Jag är imponerad av den lilla som varit med om en hel del äventyr. Kanske skulle skaffa en, dom är ju allergifria!!!!!!

Under em hade Urban provat satt upp förtältet och det hade gått överförväntan, kanske berodde på att jag befann mig på annan ort och inte kunde reta honom. Själv roade jag mig med att köpa nyttiga saker till vagnen på Rusta, hann även rusa igenom utförsäljningen på Jysk, dock utan minsta lilla fynd.

Nu har jag nyss kommit hem från en cykeltur i våra underbart vackra omgivningar, en belöning för alla sinnen med denna grönska och dessa lukter och vyer, vi har det allt bra som bor på landet. Provade även denna gång racern och nu kunde jag växla på båda dreven, dock är inte jag och cykeln helt överens, men å andra sidan är jag ju inte överens med min kropp heller som envisas med att vara trött med halsont. Urbans kommentar när jag kom hem " Han som vann G-varvet springer fortare än vad du cyklar" JAHAA!!! OCH!!! 10 mil känns långt, men med många stopp SKA jag ta mig igenom tjejvättern!

Försommar när den är som bäst!


2 kommentarer:

  1. Haha ja visst är dom härliga dom gubbsen :)

    SvaraRadera
  2. Självklart kommer du att klara Tjejvättern utan problem! Du får tänka på vad trevligt vi ska ha det efteråt om det nu blir en husvagnshelg som ni pratat om.

    Själv ska jag sätta upp mitt 2-manstält bredvid era vagnar!! =)

    SvaraRadera