måndag 16 maj 2011

Träningsdag med Team Hofors

Även detta år fick Team Hofors känna på att kroppen består av muskler man inte trodde fanns och att "Fjollgympa" numera har en annan benämninng och kan ge djävulsk träningsvärk!

Dagen började 09.00 med ett glatt gäng förväntansfulla "Teamare". Kartan gicks igenom sen var det bara att snöra på sig löpardojsen. Precis som förra året låg regnet och hotade annars var det 10 gr, perfekt för löpning och mycket syre i luften.

Brudarna på väg...

Efter löpningen som gick otroligt bra (vi blir farliga i år) var det dags att gnussa sadel. Det fanns olika sträckor att välja mellan så det var bara att trampa iväg. Olika sträckor valdes ochså och de trampades in på GG 7 med olika många mil i benen. Bra kämpat! Själv kunde jag inte vara med på fm annat än att peppa och agera klädhängare, skittrist, men med en låååångdragen förkylning i kroppen så höll jag mig på det torra, även om jag var så sugen att va med.


Gunther eller Borat, kärt barn har många namn...


Dax för etapp 2


Efter detta, lunch ute och vila. Tydlingen för lång vila för många hamnade i paltkoma. Nä, dax att väcka de stela kropparna för ett helt annat pass, Functional Moves med Monster Maarit, ni hör ju, inget att leka med!!! "Vissa" åkte till detta pass med inställningen att hur jobbigt kan lite "fjollgympa" vara!!! Tror att "vissa" har en helt annan uppfattning om detta nu. Nu skulle jag vara med ochså, första träningen på 5 veckor. Jag fick slita som ett djur, svetten flöddade, mjölsyran gav benen spagettikänningar och pulsen var hög, men så skitroligt! Alla var helnöjda med passet och ville t om prova fler gånger.


Nu hägrade bastu, dusch och grillat. Barnen blev hämtade och vi dukade långbord ute och njöt av en god middag och dricka och sen Mello. Tusen tack alla för en rolig dag och för presenterna. Två är kvar, men en är tom, ni får själva gissa vilken!





5 kommentarer:

  1. Tack själva för en kanon bra dag! Bara så trist att inte du kunde vara med i år heller. Vi gör som du sa, nästa år får dagen komma som en överraskning för dig!
    Inte så svårt att gissa vilken som är slut men vi hjälpte ju till lite;)
    Nu håller vi tummarna att du är fit for fight till helgen! Kram Häxan
    Ps, snygga kort.....Ds

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för en jätterolig och trevlig dag =)!! Ja du, det var ju inte så svårt och gissa vad som redan är slut av presenterna ;) !! Men som "Häxan" sa så hjälpte vi ju till lite med det.

    Åh vilka snygga kort..... Gunther el var det Borat, det sägs att det är han jag bor i hop med. Är det sant???, i så fall har jag har nog ångrat mig där om giftermål såg ja nu ;) !!

    Håller tummarna för er till helgen och att du känner dig pigg & fräsch tills dess!!

    Kram fr Ann

    SvaraRadera
  3. Å herregud, jag finner inga ord för den otroligt snygge och vältränade man som poserar i bara brottardräkten.... Tänk att min syster haft sådan tur som fångat upp honom!=)

    Hur som, TACK Mallan och Urban för ännu en rolig träningsdag! Nästa gång får någon av oss andra ta över staffettpinnen så att ni bara får komma till en planerad dag. Jag tror Petra och Micke redan lovat campingplats för husvagnar på sin gård så då vet vi vart vi ska vara på kvällen.=)

    Lycka till nu på lördag och ta det för vad det är med tanke på den uppladdning du haft (eller inte haft)....

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Åh shit, vilket gäng. Inte lätt att tro att ni är ett gäng löpare.... :-)

    Eftersom jag blev lite oroad när jag tränat motståndarlaget så tänkte erbjuda er ett träningspass till. Faktiskt på torsdagen innan Vasastafettsstart, vad tror ni om det? ;-)

    SvaraRadera
  5. Maarit, om det är skrämseltaktik du kör med så kommer du ingen vart sörru.

    Du tror väl inte att vi tänker dra på oss en sån djävulsk träningsvärk dagarna innan loppet!!!

    Mari; Överaskningar är alltid roligt!

    Ann; Nu är det ju ett faktum att denna sexiga man är DIN man, så det är bara att gilla läget. Och vi väntar bara på en inbjudan i brevlådan :-)

    Linda; Då måste ju ni ochså ha en tattarvagn, så nu måste du lägga om taktiksnacket med Mattias, vill du ha experthjälp, hör av dig!

    SvaraRadera