söndag 29 maj 2011

Det var den helgen det...

Började helgen med personalfest. Roligt att träffas utanför jobbet. På fredagen kom även grannen hit och berättade att vi blivit totalblåsta på huset vi hyrt på Gotland. Det fanns inget hus, ingen adress bara en idiot som fått våra pengar som vi betalt in i förhoppning att få en rolig vecka på Gotland. Jag har så svårt att fatta att det finns människor som gör på detta vis.

Fix och trix med husvagen blev det hela lö, så nu är vi nog färdiga att ge oss ut på tur. Lö kväll bestod av en cykeltur med racern, och jag har sagt det förut, så underbart att vara i denna natur med dofter och allt.Började med tröttbacken och vidare till Torsåker. Lusten att stanna hos Petra i wij var stark eftersom jag även glömt vattnet hemma och det blåste en rejäl motvind, men samtidigt lockade en varmdusch lika mycket. Gick ganska bra ändå, fick ihop 3,3 mil och måste väl hinna med några till längre pass de kommande veckorna.



Åkrarna lyste upp vägen kan jag lova.


Idag har jag blivit firad, firat mamma. Ida och jag har varit funktionärer på fältävlan i blåst, regn och solsken sen hann jag med en combat-pass. Det kändes att jag inte "kickat" på länge och jag erkänner, jag maskade emellanåt, då jag inte fick den rätta feedbacken från min kropp.


Men som Peter Jöback sa ikväll...

Ha tillit till tiden!

3 kommentarer:

  1. Men skit också med huset. Vilka människor det finns. Grrrrr.

    Men du såg pigg ut på bc! Heja fighter-mallan!

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton vilka människor det finns!

    Nästa gång du behöver vatten är de bara plinga till så går jag ut med en flaska och ställer mig vid logen så kan du ta den i farten!! Eller du kanske behöver svalkas av...då startar jag vattenslangen :-) Kram och hoppas allt löser sig med sem/gotland/idioter.

    SvaraRadera
  3. Maarit: Ja, det är förj****t, man blir så förbannad.

    Fia: Jag tänkte på dig ochså, men visste att du jobbade em. Det blir fler gånger när jag behöver vätskepåfyllning och då kanske jag inte behöver cykla hemmåt igen...

    SvaraRadera