onsdag 18 maj 2011

Nalle på förskolan

Idag när jag kom till jobbet var stämningen på topp. En liten björnunge hade hälsat på på morgonen och några av barnen hade sett den från fönstret. Vilken grej! Besviken att jag började sent och hade missat allt var det bara att ta tag i dagen med förberedelser inför 20-års jubileum imon.

När jag och en kollega sitter i målarrummet ser jag genom fönstret hur en liten rufsig nalle knallar förbi igen, fram med mobilkameran och smygandes (måste sett roligt ut, vi viskade ochså fast vi var inne) följde vi efter den ut mot parkeringen och där tog jag dessa bilder. En liten och trött nallebjörn satte sig i skuggan och tittade på oss innan den strosade vidare mot husen ovanför. Såå söt!

Tidningar, radio och tv har sen besökt förskolan med jämna mellanrum. Så ikväll blir förskolan med på tv. Synd bara att det inte fanns någon annan utväg än att låta den lilla nallen vandra mot fjällen i himlen. Sov gott lilla söta nalle!



Idag fick Ida åka akut upp till t-läkaren med tandvärk. Ett hål och en inflammation under tanden medförde att hon blev en tand fattigare vid besöket, men hon var en suveränt duktig tjej! Duktiga Ida.


Igårkväll blev jag iväglurad av Maarit på en cykeltur. Jag testade då racern efter några raseriutbrott från min man när det skulle göras en snabbservice på cykeln innan avvärd. Den höll hela vägen och jag lever idag ochså, men har fortfarande en hals som spökar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar