tisdag 28 juni 2011

Semester

Igår var min första semesterdag och man vaknar med strålande sol. Upp tidigt iaf för att skjutsa en pirrig dottern på ridläger. Det är dagridläger så man sova hemma. Väldigt bra upplägg för en 9-årig tösabit.

Dagen fortsatte med gräsklippning och hemmastök hemma. Mamsen och jag var på ett kort äventyr innan det var dax att hämta en mycket nöjd , svettig och lortig Ida som redan såg frememot nästa dags ridläger. Jag hann även med att olja in soldäcket innan en kvällspromenad med grannarna.

Även idag upp tidigt för att skjutsa dotter och passade på att ta en löptur innan man blev helt golvad av värmen. En tung löptur som startade med en lång sandbacke, hög puls redan där. Hög puls får jag ändå av att springa i skogen och vara smått livrädd för björnen som lurar i VARENDA buske. Jag hiar upp mig själv så det blir ju dubbelt så jobbigt bara av det. Tydligen sprang det en älgko med kalv i krokarna runt stallet informerade tjejerna ochså om så jag hade ännu en anledning att vara rädd. Fint annars att springa i skogen...


Hann med att ta en smyg bild på Ida när jag kom tillbaka från löpturen. Här har de hopplektion, hoppas det går bra.

Ikväll kommer två av mina kära arbetskollegor hit för lite mat, dryck och surr. Hoppas verkligen vädret håller i sig så vi kan sitta ute och njuta i solen. Så det är väl dax att göra något vettigt av den här dagen så det blir kväll snart.


Kan man annat än längta efter dessa galen pannor, tycker om er så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar