måndag 13 februari 2012

Äre måndag eller äre måndag...

Ingen bra start på måndagen. Tjurig, seg tonåring som tror att allt löser sig (eller inte) utan att behöva göra ett uns, grrrr! Tjurig man, som tydligen vaknade på fel sida (kan bero på att han inte såg mig det första han gjorde eftersom jag tillbringade min natt på soffan med bästa skönhetssömnen) och dessutom fanns hans mössa ALDRIG PÅ PLATS och sen blev det ett marathon genom huset för att även hans plånka var borta. Sedan att jag klockade honom gjorde inte saken bättre...Även dottern var seg och sur för att jag tjatade heeeela tiden. Nya tag imon igen :-)

På dåligt humör åkte jag upp på jobbet och träffade mina kollegor som gjorde mig på bra humör igen. Tack för det!

Sen går mina planer för en viss fest inte som planerat heller, lite lätt stressande, men ska försöka coola ner och göra det bästa av det hela. Annars så lever jag livet med lillfinger i bandage och en hejdundrande rastlöshet. Helst skulle allt vara enkelt och klart och då helst redan igår!

2 kommentarer:

  1. Take it easy, babe! Allt blir som det är tänkt, oavsett om man hetsar upp sig eller inte. Och tänk på att vi som kommer på festen inte är speciellt nödbjudda. Förresten har du ingen aning om hur den här festen ska avlöpa i alla fall.... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jo, kanske är så. Men vad jag vet så är alla kungliga nästa lö och betyder mycket och då vill man det bästa. Kraam

    SvaraRadera