onsdag 8 februari 2012

Sjukpensionärerna på promenad

Igår karvades det alltså i mitt finger. Så nu är man bandagerad och hemma från jobbet. Var iaf upp en sväng imorse och pratade med kollegorna plus att jag fick paket av barnen, de är ju så go.

Rastlösheten kryper redan i mig och tanken på att vara hemma är stressande. Får ingenting vettigt gjort, för hur kul är det att städa, tvätta och laga mat (kan ju ioförsig skylla på att fingret gör ont, men ändåååå). Borde ta tag i massor med saker, men det händer inte mycket. Det är ju solklart att jag fungerar bättre med eld i baken.

På em blev det en promenad med Maarit, som även hon var hemma idag. Som två pensionärer pratade vi om våra krämpor och redogjorde vår sjukdomshistorier, kanske lite kärringvarning, men vi fick mycket annat sagt ochså. Skönt väder att promenera i och alltid härligt med kvalitetstid med god vän.
"Sjuklingarna" rastades


 
Kvällen har jag tillbringat i stallet med en kopp kaffe och tittat på lektion. Naturligtvis har jag skämt bort Leon med godis delat ut lite hästpussar.

4 kommentarer:

  1. Usch vad har du gjort med fingret?
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Carina: Jag har tagit bort en knöl i fingret, inget allvarligt alls.

    SvaraRadera
  3. Män va guuuuullit! 40-taggarna på äventyr. Kan bli en bra bok, kanske!
    41an

    SvaraRadera