onsdag 22 augusti 2012

Here i go again

Så är det! Något knasigt och otäckt hände med min blogg. Vad jag veterligen vet så har jag INTE ändrat mitt google-konto, men av något anledning så har bloggen och mitt konto tagits bort. I denna stora datavärld är det väl inte konstigt att att det går fel ibland, men otäckt är det ifall någon annan hackat sig in på mitt konto. Det var inte det lättaste att komma tillbaka heller eftersom man måste kunna bevisa att jag är jag plus att man får betala en slant, tur man har en hjälpsam man som är lite händig på det här med datorer.

Igår hade Ida sin första hoppträning för Annki på ridskolan. Hon var lite pirrig före och mycket pirrig alldeles innan. När de red fram så kom värsta åskvädret in över ridskolan och åskan och blixtrarna avlöste varandra innan den troligtvis small ner i berget med en jättesmäll och skyfall därefter. Gruppen fick gå in en stund i ridhuset till det värsta lagt sig. Fortfarande i ösregn gick de ut på utebanan där de satt upp hoppbanan. Det var många "titthinder" som Dip inte alls kände för att hopppa, inte förrens han hade tittat någon gång. Det blev lite stopp här och där och Ida avslutade med en avramling i värsta leran. Ont i benet och armen och hellerig ställde hon sig gråtande upp och snyftade. Visst gjorde det ont, men det värsta var nog att "avsittningen" kom precis framför läktaren...Väl hemma blev det en varm dusch och mys under filten i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar