fredag 17 augusti 2012

Svettigt

Ahhh, vilken härlig sommar vi har fått, synd att den inte kommit tidigare bara. Älskar detta väder! Det är minst sagt svettigt. När jag sprang hem från jobbet häromdagen tyckte jag väl att folk var lite stram när jag mötte dom, jag förstår nu efter varför, för så här såg jag ut när jag kom hem, snacka om krigsmålning!!!


Svettigt var det igår på Aerostep, vi körde halvtimmes pass kvällen igenom och jag tog över efter att Johanna svettats in både salen och headsettet. Efter passet var man rätt fläckig på linnet både av värmen och efter ett tufft pass core.

Vidare till stallet där Ida hade hoppträning med Dip, fortfarande efter kl 19 var det -22* varmt och det blev en dusch för Dip efter hoppningen, svettig även han.

För min egen del hoppas jag att solen och värmen stannar kvar heeeeela helgen, men hoppas att dalaskogarna får det lite svalare där Vasastafetten går av stapeln. Imonkväll går även Midnattsloppet i Stockholm, minns för två årsen när vi sprang att det var tropsisk värme den kvällen och folk svimmade och två stycken t om dog, uscha va läskigt. Förra året vi sprang var det lite behagligare temp. Så ni som ska springa lopp i helgen, KOMIHÅG ATT DRICK VATTEN!

Ikväll kör jag och Ida tjejkväll då Camilla och Filippa kommer och stannar över natten. Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar