torsdag 6 september 2012

Backträning

Igår körde jag backträning. Uppför sandbacken och runt "lilla skrittrundan" sen körde vi på igen uppför sandbacken ca 5 gånger. Till en början var flåset på plats och benen gick uppför som ingenting. De sista gångerna trodde man allvarligt att det var ett skämt att vända uppför igen och flåset låg på lite mer...på hästarna alltså. För själv var det jag som styrde runt poppon från hästryggen, upp, upp och upp igen. Bra träning att bygga muskler på både häst och ryttare, Det känns på i benen att stå i fältsits minsann.
"Allvarligt, menar hon att vi ska upp...igen!!!"
Idag är jag glad att jag inte visste igår vad jag vet idag (herregud va konstigt det där blev). Nämligen att man mött på en björn till häst i området där dagen innan. För att vara rädd förut så omvandlas min björnfrossa till "med livet som insats!!! Ingen löpning där på ett tag alltså.  Kan inte låta bli att tänka på Marre som sprang där i området igår och vet att även hon har "lätt björnfrossa". Håll dig till andra leriga stigar ett tag framöver, eller förresten, är björnen hungrig så nosar den nog upp en löpare som springer för sitt liv med max puls...ändå!

Ikväll blev det ett svettigt combat-pass med fart i med härliga Johanna. Combat är verkligen så roligt. Hög puls och idag skrek benen med jätteträningsvärk sen kettlebells i tisdags. Undrar hur det känns imon, ena vaden är även stenhård så en lång stretch vore på plats. Efter combaten hoppade jag in lite oförberedd och tog coren. Idag fick deltagarna även skaka på rumpan i samba rytmer, nyfiken! Kom och prova vet ja!

1 kommentar:

  1. Oh FYYYYYY! Skrev lite på skoj att jag hade björnfrossa men herregeud, tänk om jag vetat..... Nu blir det asfalt för hela slanten.

    SvaraRadera