torsdag 27 september 2012

Off to Ullared

Väskan, täcke, kudde och frukost (Cockilana) packat. Snart går resan mot den galnaste av galnaste shopping. Nyavlönade shopping galna människor och mitt i allt kommer vi att vara. Hur tänkte vi när detta datum bestämdes?

Kan inte påstå att uppladdningen denna vecka varit den bästa. Har mest sovit och hostat mig igenom dagarna med feber. Skjutsat lite barn sen sovit igen. Dagen till ära på bjöd iaf på feberfritt. Borde ju vara utvilad vilket kanske inte är det bästa med tanke på att lite sömn på bussen inatt vore käckt.

Var iaf till Farbror doktorn idag. det visade sig att jag drabbas av det folkkära viruset som många gånger är låååångvarit och gärna tar om för att bryta ner kroppen lite till. Bara gilla läget och inse att man inte är sjuk på riktig utan bara lite pjoskig. Är dock rädd att jag halvvägs till Ullared blir avkastad om jag inte kan sluta hosta. Fatta vad irriterande om det är någon som, precis när man slumrat in får en sån där j****a hostattack och väcker hela bussen...igen! Men faktiskt är hostan lite bättre när jag ligger stilla. Så jag får väl inta min plats i mittgången och ligga där tills någon kliver på mig påväg till toan. Perfekt att reta upp kärringarna tills de ska in och armbåga sig fram i vimlet.
Jag och Ida kommer nog till mesta del hålla till på hästavdelningen kan jag tänka. Hoppas iaf vi får det lika bra som förra året och att den där ölen till maten smakar så där gudomligt som förra året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar