söndag 9 september 2012

Helgen!

Hur kan en helg gå så fort! Fredagen slutade jag tidigt, hade lite att fixa innan jag åkte ner och tittade på Idas hoppträning. Hon börjar tuffa till sig lite nu i ridningen och vågar rida på mer, bra för henne och Dip, jobbigt för mamman eftersom det stundar i högre och bredare hinder. Hjärtat i halsgropen, men bara att gilla läget. Idag har de även anmält sig till deras första tävling.

Hopp, hopp!
Koncentration över kavalettibommar.
Kvällen fortsatte med paj, kräftor och grillat med bästa mamma och S-G. Naturligtvis fanns även den goda efterätten på menyn.

Så god så man kan svimma
Ida och jag sov i husvagnen, som på natten blev som en bastu. Stjärnklart och kyligt var det ute den natten kan jag intyga eftersom jag vid 04 snåret satt med dörren öppen och svalkade mig efter att slagit av värmen helt i vagnen. Mitt i denna stjärnklara vackra kväll, kom rädslan över mig att vem som helst kunde ju stå och hålla span där jag satt och pustade. In, låste dörren och håll om dottern innan jag somnade om efter att lagt ner spökerierna.

Lördagen, klockan ställd och upp till stallet för jobb-dag. Mer folk än vanligt hade masat sig ur sängarna för att hjälpa till. Jag och Jenny fick uppdraget att slå ner stolp i hagen. Ut med skottkärra, stolp, spett och slägga och började slå ner. Jisses vad vi kämpade med dessa stolp, men ner kom dom och bra blev det. Urban och Tobias rev ner innertaket i en box och tog bort en vägg, Ida skurade hinder.

Gott om svamp i skogarna, och vilka
bjässar dessutom.
Det blev en heldag i stallet och kvällen avslutades på altanen med tända ljus och pizza med Fam Nöjd-Hansson.
Även söndagen har tillbringats i stallet. Idag fick Dip jobba på med Ronja på ryggen och han såg jättefin ut, efteråt blev det en promenad med Ida.
Ikväll har jag och Ida avslutat helgen med 1 timmes yoga. Mycket välbehövligt! Hälsar ny vecka välkommen som står för nya realiser på Aerostep company för Body combat, Body pump, Body step och Functional moves på lördag. Håll utkik på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar