fredag 26 april 2013

Mamma/Ida dag

Idag har det varit Ida och jag. Hämtade upp henne efter skolan och drog direkt till Valbo.

Där skulle Ida köpa löparskor. Det gick ju som smort det förutom att hon tyckte mamman och killen som hjälpte oss var något pinsamma när vi skulle placerade oss käckt efter "löparbanan" inne på Stadium och tyckte hon skulle provspringa där. Vi tyckte bana 2 såg bra ut att testa och skulle ställa oss strategiskt utställda på två ställen för att hejja på...Blev inget med det, Ida gav både mig och killen arga blicken så vi tog ner det till en mer lämplig nivå...

Hon köpte skorna och skulle prova lite annat. Nu vill jag egentligen inte förstöra denna fina dag med att klaga...men...herregud vilka familjer det finns.

I provhytten bredvid oss var en tjej (typ 7 år) med sin mamma och mormor. Lite ur deras diskussion var följande:

Mormor: Men den här då? (visar en bikini)
Flickan: Aaaaldrig, den passar inte i final!!!!
Mormor: Ok, nehej, men den verkar ju bra.
Mamman: Det funkar inte, låt henne (flickan) bestämma.
Flickan: Jag SKA ha den där i final, och den där i final (två olika) de andra SKA jag ha ändå!
Mormor. Jamen, den här verkar ju bättre.
Mamman. Låt henne bestämma, vem passar bäst?
Flickan: Alla, MEN, dom SKA jag ha i final!
Mamman börjar vela: Men kanske bara den då?
Flickan: ALLA!
Mormor: Vi åkte väl ändå hit för den här...
Flickan: ...tjurig...: Dom i final!

Jag log lite för mig själv när Ida kom ut ur hytten supernöjd och även hon smått förvånad över vilken bortskämd liten unge det var. Men vem vet hon kanske var elitsimmare (fast då har man väl baddräkt?) eller modell av något slag...final skulle hon till iaf...eller så kanske det bara var en mycket målmedveten vinnarskalle dom hade att göra med där i hytten!

Väl hemma blev det en löptur med Ida i slingan innan vi tittade på Urbans handbollsmatch där de utklassade de andra laget totalt.


Suddig Ida med nya löpardojsen på.
Hemma blev det ansiktsmask, jordgubbar med smält choklad i soffan. Vilken härlig dag. Ja, just nu verkar allt vara härligt! Men fantastisk låter ju ännu mera överdrivet. Ok, en mycket bra och trevlig dag...skitsamma. Mamma/dotter dag blev det iaf och vi är så nöjda!

1 kommentar: