onsdag 3 april 2013

Bra påskhelg och krock i helgen

Riktigt rolig helg blev denna påsk. Har hunnit kollat dressyrträning för Ida, middag hos mormor, Stockholm med vän, solig dag på sjön och avslutade med en tripp till Västerås och hälsade på släkt. Ledighet ger mersmak, inget att hymla om!

Börjar känna mig bättre och provade spinna igår och hade förhoppning om en kort löptur idag. Tyvärr hanns inte det med då jag glömt bort att vi hade hästägarmöte idag efter Ida´s lektion. Hemma sent, kallt ute, mannen inte sugen (på att springa...) väldigt många bortförklaringar som tog över och hamnade i soffan. Kanske, kanske hinner jag med en kort tur imon innan jobb, kanske...

Har äntligen påbörjat en Grönt kort kurs, något som är ett måste om Ida ska kunna tävla. Även Ida ska gå kursen, men måste ha målsman med eftersom hon är under 13 år. Lite hektiskt eftersom kursen nu gått 2 dagar dagtid och jag jobbat då, imon går dock kursen på kvällen så då hinner jag vara med, men antar att jag har ganska mycket att läsa igen.

I helgen kör det ihop sig med krock av hinderbyggarkurs, stalltjänst och konvent. Ska jobba på konventen och försöka hinna med byggarkursen också, stalltjänsten lämnar jag över till Ida och Urban som även ska delta i byggarkursen. SM stundar ju till sommaren på Hofors ridsällskap så många hinder ska byggas, på rätt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar