torsdag 11 april 2013

Konvent Asco 2013

Började dagen tidigt eftersom jag skulle hjälpa till på fm.

Folkan fylldes snabbt med träningsglada människor och även dagens första stjärnor anlände, paret Sjöö. Hela hon liksom sprudlade energi och glädje, han var liten, men stoooor om ni förstår vad jag menar!

Annica började med dagens första pass, Sh`bam, deltog inte eftersom jag jobbade, men har provat det förut. Kikade lite och blev alldeles yrslig av alla höfter som rullade i salen.

Annica Sjöö, Skiner som en sol.
Sedan anlände dagens andra stjärnor från Les Mills och i täten då "SnyggFredrik". Som alla har pratat om denna atlet. Mina förväntningar var minst sagt höga. In kommer han då...med keps på huvudet och woodtröjja med huvan uppfälld, va fan, show me, show me!!! De försvann in i logen (alltså inte hölogen utan, byta om logen, öh)

Mitt första pass blev Body Attack, har testat förut så ingen nyhet. Roligt pass med ett bra upplägg. Klev av efter 40 min då jag ville vara med på det mesta jag kunde under dagen och inte kommit igång efter sjukdom.

Nästa pass blev Sport Motion, ett eget komponerat pass med Annica och Michael Sjöö. Passet var upplagt efter olika idrotter som vi fick genomföra. Trodde det skulle vara jobbigare, men mycket bra med funktionella övningar för hela kroppen.

LUNCH!

Sedan dags för dagens grispass med "Snygg Fredrik", jamen äntligen! Sticker inte under stol med att han var snygg på alla sätt och jisses som han svettades. GRIT Strength, högintensivt pass med styrka och kondition. Stång, bräda och vikt. Nära kräk var det, jisses vad jobbigt! SnyggFredrik kunde peppa och drilla en till max. (han gjorde tydligen andra saker med...)
Snyggrumpa
Nästa pass, CXWORX, jobbig coreträning med gummiband.

Dax för Body Balance. Inte alls samma känsla som förra gången, tyckte han som körde hade jobbig röst att lyssna på, men bra nedvarning innan...

...Grand Finale, Body Combat. Hängde på 40 min innan kroppen tyckte det var nog.

Summering. Kanondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar