torsdag 25 april 2013

Första turen på racern

Varm dag bitvis idag. Härligt jobb man har som får vara ute :-) Idag har vi varit ute hela dan, gick bara in när det kurrade i magen. Konstigt att den gör det (magen alltså) för man fyller princip på med något att äta hela tiden.

Imorgon fredag t ex
Frukost: Fil, flingor, smörgås, kaffe och ägg.

Fm: Fredagsfika. Alltid något gott som frestar en, kaffe. Klämmer in en fruktstund där också.

Lunch: Vet inte matsedeln för imon, men lunch smakar alltid bra med salladsbuffe.

Mellis: Smörgås, dryck. Just mellis står mig ändå upp i halsen, inte bra att mata i sig mackor, bläää. Byter ut mot keso eller nåt för att variera. Kruxet är att smyga i sig keson utan att barnen ser det ( ORÄTTVIST) men blir jag ertappad brukar skylla på doktorns ordination när jag ska träna, kaffe!

Ganska fullproppad hela dagen alltså med tillägg för ett par koppar kaffe däremellan.

Efter jobbet var det tänkt att städa. Sket i det och gjorde hemlagad pizza och gav med ut på cykeltur med brudarna ist.

Första racerturen, härlig cykling med vårkänslor. Kändes bra i benen trots 2 spinningpass tidigare i veckan. Vi visade även att girlpower äger då vi fick meka lite med min cykel på slutet.

Väl hemma drog jag igång med den försenade städningen. Gick fram som en virvelvind med en skräckslagen familj i soffan. Efter dammsugning och nytorkade golv och även en ren diskbänk kröp jag upp i soffan med äppelpaj och vaniljvisp. Ganska nöjd med mig själv och familjen vågade sakta börja röra sig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar