torsdag 15 september 2011

Hösten

Förut tyckte jag mest om våren, förväntningarna för vad som skulle komma med våren och den härliga sommaren. Nu känner jag att hösten är precis lika välkommen. Den klara höga luften och de vackra färgerna ger mer smak för att vistas i naturen. Både ute och inne tänds det ljus och en härliga brasa sprakar med värme och hög mysfaktor.

Denna höst ska vi ta vara på luften och färgerna genom att fjällvandra med barnen. Det kan bli ett äventyr, kan ju bli helt underbart skönt med avkoppling, trivsel och en rolig familjeupplevelse. Det kan ochså bli en förskräcklig upplevelse med skavsår, gnälliga barn och gubbe (jag gnäller ju aldrig...), farliga djur och allt ifrån den avkoppling vi strävar efter, återstår att se!


Igår var vi barnvakt åt goa Alice. Vi passade då på att fira Idas namnsdag med ett besök på ortens enda cafe. Där fick vi även sällskap av Linus med kompis och god vän. Jag har sagt det förut och säger det igen, varför gör man inte det oftare, träffas och dricker en kopp kaffe med något smarrigt till. Fram för spontana fikastunder med värdefulla vänner för en stunds prat. Så värdefullt!



Imon är det fredag och jag ska ta min onda axel och gå och jobba, får väl skydda den så gott jag kan. Hade i helgen planerat ett core-pass med min mentor, men det funkar inte med min axel och nu är hon sjuk ochså. Fredagskvällen inleder iaf helgen med mat med värdefulla vänner och kanske en bastu.
Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar