torsdag 22 september 2011

Synkronisering av Mallan

Synkning av Mallan med omvärlden eftersökes. 

I helgen blir det tjejhelg med klassikerkompisarna och ska jag synka min kropp med TjejLidingö och måste då bli frisk för att kunna det. Feber igår, provade att jobba idag, gick hem efter 2,5 timme eftersom jag hostar, nyser och har en kran som står helt öppen för fritt dripp dropp. Hade inte loppet i helgen ingått i klassikern skulle jag helt klart ha avstått. Det känns inte roligt heller att inte kunna genomföra loppet som det var tänkt, att springa, för mig känns det som om jag inte riktigt får godkänt av mig själv om jag inte genomför klassikern som det var tänkt, trist. Men sån är jag! Nu måste jag tänka om och se till att genomföra söndagen promenerande. Tänka positivt! 
  • Tänk så mycket vacker natur jag kommer att hinna njuta av, som jag troligtvis inte orkar se och njuta av om jag skulle springa.
  • Hoppas hitta flera i samma position som mig som jag kan småprata med under vägen och vi kan klaga tillsammans över virus och annat skit. Kanske t om hittar en ny brevkompis!!!
  • Heja och peppa på alla andra löparna, som kämpar uppför backarna. 
  • Njuta av av alla delikatesser under vägen, för det serveras väl Biskvier och annat gott vid vätskekontrollerna?

Mallan med röda mulen

Förtillfället strömmar det in tidningar och peppning till div lopp i brevlådan. Det är väl bara att inspireras. Resten av hösten hoppas jag att synkroniseringen Mallan, tid och kropp går ihop och att alla baciller flyger bort, bort,bort! För hösten har ju bara börjat och jag har mycket roligt bokat i almanackan. Tex är stuga bokad för fjällvandring med familjen, det ser jag framemot!


1 kommentar:

  1. JA Mallan, så rätt tänkt! Kunde aldrig drömma om att få avsluta min Tjejklassiker genom att GÅ min favoritgren, löpning, men så blev det och inte dog jag av det. Tvärtom, jag träffade ett par gulliga tjejer som jag gick med, hejade och peppade för allt jag var värd, åt extra bullar, njöt av att få gå uppför Abborrbacken. Det kommer att bli en njutning! Och när du kommer i mål har du gott om ork att gå till t-shirtsförsäljaren och köpa dig en snygg Tjejklassiker-tröja! Hoppas du blir bättre till söndag och kan njuta.
    Kram
    Marre

    SvaraRadera