onsdag 25 januari 2012

Coreträning är bra!

Artiklar om löpning finns det en uppsjö av. Det senaste är att man ska "löpgå", gärna de första 6 månaderna om man är helt otränad. Det viktiga för att orka löpningen är kanske inte konditionen till en början utan att man även har styrketräning som grund. Plankan är bra och även benböj och crunches, alltså ren core-träning. Vilken tur att jag har tränat upp detta lite nudå så man kan ta tag i löpningen när kroppen känns relativt bra. Nu gäller det bara att fortsätta jobba med konditionen och hoppas på att skadorna håller sig borta. Ska hålla mig borta från elektricitet.

I helgen ska jag ge skidåkningen en chans till. Urban har sagt att han ska åka med mig genom hela halvan-loppet, men det känns inte rättvist med tanke på att han har så mycket mera av "allt" än mig och kan prestera bättre än hans då 40-åriga fru. Men, han gör det väl såklart av kärlek, kan inte hitta någon annan anledning...34 dagar kvar...

Ikväll blev det ett Body combat-pass. Huvudvärken som spökat sen i måndags gav vika efter passet, slog och sparkade väl ur mig det onda. Imon öppning på jobbet och till kvällen middag för oss som gjort kommunklassikern. Trevligt!

4 kommentarer:

  1. Fira klassikern åt mej med! Tillbringar kvällen i soffan.....suck. Lycka till med skidandet!/anna

    SvaraRadera
  2. På lördag ska jag också ut på en längdskidtur så då kanske vi syns i spåret...=) Klart Urban åker tillsammans med dig av kärlek <3, fast å andra sidan kommer du inte att vara själv i spåret om han skulle åka före dig... =)

    Kram på re

    SvaraRadera
  3. Äsch, när du fyllt 40 kommer energin farandes och passgången försvinner, du kommer att ligga långt före gubben. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maarit: Vilken passgång?
      Anna: Krya på dig nuuudååå!
      Linda: Du menar om Urban hittar en annan 40...eller kanske 25 taggare att åka med...!

      Radera