torsdag 26 januari 2012

Kontrollfreak-jag???

Måste lära mig att släppa kontrollen över vissa saker.

Kanske världen fortsätter snurra utan att jag måste vara med och röra i grytan. Många gånger måste man ge andra ansvar och släppa efter själv. Men hur vet man då att det blir riktigt gjort? Tänk om det inte ens blir gjort? Nä, det vet man inte förrens efteråt, och om det inte blir riktigt gjort, kan det ändå bli bra gjort på ett annat sätt? Kanske det blir jag som får ändra mitt sätt till det andra sättet just därför att jag vågade släppa taget och låta nån annan få det gjort på sitt sätt? Det är bra att inspireras av någon annans sätt! Samtidigt är det svårt att släppa ett sätt som är bra!

Nu lindade jag in mig rejält i funderingar! Men det handlar bara om att släppa taget och kontrollen om så för ett yttepyttelitet ögonblick. Jag har blivit bättre på att släppa, iaf lite grann. Jo, det har jag faktiskt, litegrann...

Kram






1 kommentar:

  1. Du närmar dig 40 märker jag. Det kommer en massa klokheter då, nämligen! kram/anna

    SvaraRadera