tisdag 24 januari 2012

Vab och ridtur

Är hemma dag 2 med dotter som har feber. Verkar vara som halva byn ligger i feber eller halsont. Jag bara väntar på min tur, för jag kan väl inte klara mig...

Eftersom Ida är hemma så måste någon ta hand om hästen (till Idas stora förtret...). Någon fick igår bli jag. Jag tar gärna hand om den söta ponnyn. Igår när Urban kom hem från jobbet tog jag mig till stallet för en ridtur. Det blev en underbar tur i skogen med stora snöflingor som dalade ner, snön hängde på träden och en fin vinterväg framför oss. Ett otroligt lugn, allt var tyst och stilla. Vågade t om på mig en galopp, lugnt och fint, han är otroligt snäll Leon. Det enda orosmomentet var mörkret som sakta la sig över oss. Det blir fort mörkt, riktigt mörkt i skogen ochså. Ikväll blir det en till tur till häst, men då nöjer jag mig med en skritt i Silver walley.
Mörkrte föll över skogen
Snabbt hem för lite mat och vidare till Aeerostep för ett core-pass. Gry var sjuk så jag körde passet själv. Många deltagare och flera nya som ville prova på, roligt. Dusch, fruktsallad, jordnötsringar och Beck-film avslutade dagen.

1 kommentar:

  1. Mysigt med en galopp i skogen. Mysigt med jordnötsringar och film också ;)

    Hoppas att du håller dig kry så att du kan träna inför HalvVasan.

    SvaraRadera